Screenshot_120-removebg-preview

Eğitim

Eğitim

Kaynaştırma/Bütünleştirme

Kaynaştırma/bütünleştirme özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin her tür ve kademede diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını ve eğitim amaçlarını en üst düzeyde gerçekleştirmelerini sağlamak amacıyla bu bireylere destek eğitim hizmetleri de sunularak akranlarıyla birlikte tam zamanlı ya da özel eğitim sınıflarında yarı zamanlı olarak verilen eğitimdir.

Son yıllarda, uluslararası en iyi uygulamalar ve politikalar otizmi olan öğrencilerin akranlarının yanında uygun desteklerle genel eğitim ortamlarında eğitim almalarını şiddetle tavsiye etmektedir. Özellikle 1994 yılında Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) tarafından yayımlanan Salamanca Bildirisi kaynaştırmayı/bütünleştirmeyi insan haklarının merkezinde ve çoğu ülkede bir politika hedefi haline getirmiştir. Bu gelişmeler doğrultusunda otizmi olan öğrenciler, kaynaştırma/bütünleştirme ortamlarında eskisinden daha fazla sıklıkta eğitim almaktadırlar.

Damgalama

Damgalama, bireyin belirli bir özelliği, durumu veya kimliği nedeniyle olumsuz bir etiketleme, ayrımcılık veya dışlanma ile karşılaşması durumunu ifade eden bir terimdir. Bu durum, kişinin toplum içinde olumsuz bir şekilde değerlendirilmesine ve bu değerlendirmeye bağlı olarak olumsuz davranışlara maruz kalmasına işaret eder. Bu durum, bireylerin insan haklarına saygı gösterilmemesi, fırsat eşitliğinin ihlali ve toplumsal dışlanma gibi sonuçları da beraberinde getirebilir. Araştırmalar, iletişimsel ve davranışsal zorluklar nedeniyle otizmi olan çocuklar, tipik gelişim gösteren veya diğer gelişimsel yetersizliği olan çocuklara oranla akranları tarafından reddedilme ve damgalanma (stigma) açısından daha yüksek bir risk altında olduğunu göstermektedir.